Imagine

Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...

Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...

Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say Im a dreamer,
but Im not the only one,
I hope some day you'll join us,
And the world will live as one.

每次聽到這首歌總會讓我想起遠在菲律賓的Naji 跟 evni
他們兩個為了自己的家鄉所做的無私奉獻是我一輩子都做不到的
旁人或許會笑他們怎麼那麼傻 但也因如此窮人得以有了生存的理由與未來
就如同這首歌的歌詞:
"或許你會笑我是個愛做白日夢的人,但我不是唯一,
希望有天你也能加入這個行列,畢竟我們一同住在這個地方"

那大愛的精神與態度是砥礪自我最佳的養分
把這首歌獻給所有在社會角落默默努力的人
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 louice 的頭像
    louice

    散佈空氣裡的知覺

    louice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()